Pieni ohjausvoiman tarve

BPW:n ohjautuvat akselit GSLA/GSLL on molemmat suunniteltu kitka- tai pakko-ohjaavaksi. BPW:n ohjautuva GSL-akseli on pakko-ohjattu akseli ja sen hyötynä on pieni ohjausvoiman tarve. Lisäksi se mahdollistaa suuremmat kääntökulmat normaaliin akseliin verrattuna. Kitkaohjaus: kun peräkärry seuraa vetoautoa mutkaan, sen pyörän ripustuksen caster-kulma kääntää renkaan kääntösäteen mukaisesti. Korkeammille nopeuksille kuin 40 km/h BPW suosittelee ohjautuvan akselin lukitusta. Lukitus on myös oltava kytkettynä peruutettaessa.

Uudet GSLA/GSLL-akselit on varustettu yhdellä ohjaussylinterillä, jolla akselia ohjataan joko kitkaohjautuvasti tai pakko-ohjattuna. Kompakti rakenne mahdollistaa asennuksen ahtaassakin tilassa ja vähentynyt osien määrä vähentää varastointikustannuksia. Pakko-ohjaus: GSL akseleita voidaan ohjata joko hydraulisella tai elektronisella ohjausjärjestelmällä. Hydraulisella järjestelmällä varustetussa vaunussa akselia ohjaa traktorin ja perävaunun väliin asennettu hydraulisylinteri(t) kääntösäteen mukaisesti. Elektronisessa järjestelmässä perävaunun ja traktorin välistä kääntökulmaa mitataan elektronisesti, minkä perusteella akselin kääntökulma määräytyy.

Kustannustehokas ratkaisu

Pieni kääntösäde ja vakaa ajettavuus