HomeBPW Kraatz OyPuunkuormaajamestari 2017

Puunkuormaajamestari 2017

Kai Siren Pornaisista on tuorein puunkuormaajamestari. Onnittelut voittajalle!

BPW-arvonnassa mukana olleen jousituskokonaisuuden paino on 449 kg

Arvauksia oli laidasta laitaan, lähimmäksi pääsi arvauksella 480 kg. Voittaja arvottiin ja vetokytkimen automaattinen voitelulaite Mechmatic on pian oikealla omistajallaan.

Kevyempi järjestelmä koostuu ALUW-tukijousista (leveys 70 mm), jotka ovat jopa 20 kg/akseli kevyempiä verrattuna  perinteisiin (leveys 100 mm). Kokonaisuuteen vaikuttavat myös kevytrakenteiset ECO Disc -jarrusatulat.

Keveyden lisäksi BPW-jousituskokonaisuus on kestävä: jarrulevyjen suojapellit suojaavat jarruja ja akselin napaa ja ALUW -tukijousen yläpuolella jarrusatula on paremmassa suojassa. Toimintavarmuutta parantaa mm. se että jousen kiinnityslaput on hitsattu ja lisäksi matalat etukorvakkeet lisäävät maavaraa. Kaikki parannuksia, jotka hyödyttävät käyttöä vaikeissa olosuhteissa.

Puunkuormaajamestari 2017 -kiertueen finaali

Kisa huipentuu Tuurissa 30.9. käytäviin mestaruusmittelöihin. Tule kannustamaan suosikkiasi ja juhlimaan mestareita! Samalla voit voittaa jotain itsekin: arvaamalla oikein BPW:n esittelyakseliston painon osallistut arvontaan, jossa sinulla on mahdollisuus päästä tuliterän VBG:n automaattisen voitelujärjestelmän, Mechmaticin, omistajaksi.

Cargoteciin kuuluva Hiab sekä Volvo Trucks ja Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry yhteistyökumppaneineen käynnistivät huhtikuussa 32. kerran puunkuormaajamestarikilpailun. Suuren suosion saavuttaneen tapahtuman ensimmäinen osakilpailu käytiin 6. huhtikuuta 2017 Tampereella ja kilpailut käytiin eri paikkakunnilla kevään ja syksyn aikana.

Puunkuormaajamestari 2017 -kiertueen työkaluna on toiminut Hiabin ja Volvon tulevaisuuden puuyhdistelmä, joka on varustettu yhteistyökumppaneiden viimeisimmillä teknisillä ratkaisuilla. Perävaunussa on BPW ALUW -jousitus yhdistettynä ECOPlus 3-naparatkaisuun, ajoneuvo on varustettu VBG:n MFC -vetokytkimellä ja yhdistelmään on asennettu Cargofleet-kalustonhallintajärjestelmä.

Osallistujat ovat päässeet kilpailun yhteydessä testaamaan hyvin varusteltua Volvoa tositoimissa ja lähes oikeissa töissä. Samalla on saatu tuntumaa siihen, miltä tuntuu käyttää VBG:n MFC-automaattista vetokytkintä tai miten Cargofleet voisi auttaa niissä oikeissakin töissä. BPW:n uusi ALUW AirLight II -ilmajousitushan on tehty nimenomaan vaativissa olosuhteissa käytettäviin perävaunuihin.

Myös finaalissa on paikalla BPW Kraatz Oy:n asiantuntija, jota kannattaa nykiä hihasta myös finaalin aikana. Ja koska paraskin tekninen järjestelmä on huollettava säännöllisesti — joskus jopa korjattava, paikalla on myös Trailconin edustaja kertomassa varaosapalveluista ja niiden saatavuudesta tänä päivänä.

Nähdään!


BPW Kraatz ja Trailcon osallistuivat vuoden 2016 Puukuormaajamestari -kiertueelle:

Puunkuormaajamestari 2017 -kiertueeseen liittyvät uutiset ovat seurattavissa Facebookissa.

Kilpailuajoneuvot on varustettu mm. seuraavilla järjestelmillä:

BPW:n ALUW AirLight II -ilmajousitus

Jarrusatula on sijoitettu jousen yläpuolelle, joten se on paremmin suojattu. Jousen uusi muotoilu ja matalampi etukorvake korottavat maavaraa.


VBG:n MFC-vetokytkin

MFC-vetokytkimen avulla perävaunun irrotus ja kytkentä tapahtuvat ohjaamosta käsin, ajoneuvosta poistumatta. Parantaa työturvallisuutta ja helpottaa työskentelyä vaikeissa olosuhteissa.


Cargofleet-kalustonhallintajärjestelmä

Cargofleetin avulla kuljetuksen ja ajoneuvokaluston seuranta ja raportointi on mahdollista reaaliajassa, yhden käyttöliittymän kautta.